fredag 19 februari 2010

Nya mössor!

Lite av de senaste mössbeställningarna...




Fick en beställning från ett gäng dagisfröknar som ville ha mössor matchande sina turkosa arbets jackor. Egentligen är de 4 stycken, men den som inte är med här används redan :-)



En rosa och svart mössa till mor och son. Jag gillar verkligen den rosa färgen , särskilt tillsammans med den svarta :-) Hoppas nu mor och son blir nöjda och syns ute i trafiken :-)




Jag har länge haft en plan att sy mössor med fleecefoder.. men men med mycket annat att stå i har det inte blivit av.. förrän nu ..och det var inte så svårt som jag trodde. Ändrade om modellen lite och fick klura om lite på storleken. Men jag tror det gick vägen, nu hoppas jag mössan ska värma den lille killen som bor nästan längst norrut i vårat land.Inte för att vi inte har haft riktigt kallt denna vinter burr ;-)





åå så roligt det var att sy dessa söta djungelmuddisar som jag fick på beställning! Det var ett tag sedan jag sydde så smått som i storlek 74. Inget smått egentligen om man jämför med nyfödda.. men nu är ju mina barn inte små bebisar längre.. kan sakna det lite.. även fast de fortfarande är såå små. Oj vad tiden går fort!

Inga kommentarer: